Kalamış Yat Limanı’nın özelleştirilmesine Cumhurbaşkanı onayı

Resmi Gazete’de ortalarında Kalamış Yat Limanı, Ankara Akköprü’deki 32.9 bin metrekarelik Karayolları yeri, Didim’de yerler bulunan kimi emlak yüklü özelleştirme ihalelerinin onaylanmasına yönelik Cumhurbaşkanı Kararları yayımlandı.

Kalamış Yat Limanı için, ortalarında Koç Holding’in de bulunduğu özelleştirme ihalesinde en yüksek teklifi veren Vahit Karaaslan’a satışın yapılmasına yönelik Cumhurbaşkanı Kararı yayımlandı. Vahit Karaaslan, bedeli ödeyerek zamanı gerçekleştirirse 40 yıl boyunca yat limanını işletecek. Kalamış Yat Limanı, Türkiye Denizcilik İşletmelerine ait.

Rekabet Kurumu geçen hafta Fenerbahçe Kalamış Yat Limanı’nın işletme hakkının verilmesi formülüyle özelleştirilmesi sürecine müsaade verilmesi kararlaştırmıştı.

DİĞER ÖZELLEŞTİRME KARARLARI

Öte yandan bugünkü kararda Ankara Akköprü’deki Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Karayolları Genel Müdürlüğü’ne ilişkin iki yerin bütün olarak satışı ihalesinin kararı da yayımlandı. Toplam 65 bin 421 metrekare yerin ihalesinde 7 milyar 500 milyon TL ile en yüksek teklifi son periyotta Ankara’da ağır konut inşaatı yapan en GAMADOR İnşaat’a evresi onaylandı.

Resmi Gazetede, Didim Cumhuriyet Mahallesi’nde 18 bin 339 metrekare Sümer Holding’e ilişkin yerin 252 milyon TL ile Has Karaaslan İnşaata, birebir yerde 6 bin 911 metrekare yerin 102 milyon TL bedelle Bekay Turizm İnşaat’a, tıpkı yerdeki 6 bin 911,52 metrekare bir diğer yerin 108 milyon TL bedelle Hasan Hüseyin Yapı Ticaret’e satışına onay veren Cumhurbaşkanı Kararları yayımlandı.

KALAMIŞ 2011’DEN BERİ ÖZELLEŞTİRME KAPSAMINDA

2011’den beri özelleştirme kapsamında olan Fenerbahçe-Kalamış Yat Limanı, 103 bin metrekarelik alanda 1985 yılında Kadıköy Belediyesi tarafından inşa edildi. 1988 yılında açılan marina özel bir şirket tarafından işletiliyordu.

1992’de Milli Emlak Genel Müdürlüğü, Kadıköy Belediyesi’ne 1985 yılında verdiği tahsisi kaldırdı. Marina  2011 yılında özelleştirme kapsamına alındı. Mahkemelik olan imar planı değişiklikleri ile yat limanının büyütülüp, otel ve yeni ticari alanlar yapılmasının önü açıldı.

Marinaya 40-50 bin metrekare yeni inşaat alanı içeren imar planlarına açılan davaların bir kısmı hala sürüyor. Son olarak da marina içinde Kalamış Yelken Kulübü’ne tahsis edilen 3 bin 100 metrekarelik alan özelleştirme kapsamına alınmıştı.

1291’i denizde ve 220’si karada olmak üzere toplamda 1511 yat bağlama kapasitesi ile Türkiye’nin ikinci, İstanbul’un en büyük yat limanı olan Fenerbahçe-Kalamış Yat Limanı, İstanbul’da bulunan toplam kapasitenin yüzde 23,8’ini, Türkiye’nin ise yüzde 6’sını temsil ediyor.

KADIKÖY BELEDİYESİ TALİP OLMUŞTU

Eski Kadıköy Belediye Başkanı Şerdil Dara Odabaşı, kimsenin “çökmemesi” için bu alanlara Kadıköy Belediyesi olarak talip olduklarını açıklamıştı.

Bir kamu kurumu olarak marinanın işletmesinin kendilerine verilmesi için Özelleştirme Yönetimi’ne yaptığı müracaattan sonuç alamayan Kadıköy Belediyesi, ihaleye girme kararı almış; lakin sonrasında belediyenin ihale dışı bırakıldığı öğrenilmişti.

Fenerbahçe-Kalamış Dayanışması ve CHP Kadıköy İlçe Başkanlığı da, alınan özelleştirme kararının iptal edilmesini talep etmişti.

Kadıköylüler çeşitli hareketler düzenleyerek “Kalamış halkındır, satılamaz” demişti.

KOÇ’A EVVEL ONAY SONRA İPTAL

Özelleştirme Yönetimi Başkanlığı, 12 Kasım 2021 tarihinde Fenerbahçe Kalamış Yat Limanı’nın 40 yıl müddetli işletme hakkının 2,53 milyar lira bedelle Koç Holding’in bağlı paydaşlığı Tek-Art Kalamış ve Fenerbahçe Marmara Turizm Tesisleri A.Ş.’ye (Tek-Art) devranına onay vermiş, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan da kararı onaylamıştı lakin daha sonra 19 Ocak 2022 tarihli Cumhurbaşkanı kararıyla bu onay kararı iptal edildi.

Erdoğan, 2013 yılında da 5,7 milyar dolarla Türkiye’nin en büyük ikinci özelleştirmesi olan köprü ve otoyol ihalesini iptal etmişti.

Koç, Ülker ve Malezyalı UEM Group’tan oluşan konsorsiyumun kazandığı ihale 8 otoyol, 2 köprü, temas yolları ve bunlar üzerindeki hizmet tesisleri, bakım, işletme tesisleri, fiyat toplama merkezleri ve başka mal ve hizmet üretim üniteleri ile varlıkların tek paket halinde, fiili teslim tarihinden itibaren 25 yıl müddetle işletme hakkının özelleştirilmesini öngörüyordu.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir